zaj.spec.

Logopedia z terapią komunikacji

Najważniejsze cele:

  • zmniejszenie barier komunikacyjnych
  • rozwijanie sfery emocjonalnej
  • stymulowanie rozwoju mowy
  • rozszerzanie procesów myślenia i pamięci
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej
  • doskonalenie rytmu, tempa mowy
  • kształtowanie czystej tonacji
  • utrwalanie nabytych umiejętności artykulacyjnych

 


EEG Biofeedback

Najważniejsze cele treningów:

  • zwiększanie możliwości intelektualnych oraz usprawnianie procesów poznawczych
  • poprawianie efektywności pracy
  • zmniejszenie napięć emocjonalnych
  • poprawa samopoczucia i samooceny
  • zwiększenie odporności na stres
  • poprawa koncentracji uwagi
  • treningi wpływają pozytywnie na ogólne funkcjonowanie uczniów między innymi dzięki zwiększeniu plastyczności mózgu

Tą metodą pracujemy z dziećmi:

  • z problemami w nauce
  • z problemami z koncentracją
  • z problemami z zachowaniem
  • z problemami z kontrolą emocji – niedojrzałością emocjonalną
  • z zespołem nadpobudliwości psycho-ruchowej (ADHD)
  • z pobudzeniem psychoruchowym
  • z zaburzeniami pamięci i uwagi (AAD)

 

Terapia pedagogiczna

Najważniejsze cele:

  • rozładowanie emocjonalnego napięcia i zmniejszenie poczucia lęku przed nauką oraz pokazanie, że może ona być źródłem przyjemności
  • podnoszenie wiary we własne możliwości i osiąganie sukcesów
  • usprawnianie funkcji psychicznych: pamięci, koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
  • rozbudzanie zainteresowań i ciekawości poznawczej
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zadaniami i formułowana myśli w spójną, logiczną całość
  • doskonalenie umiejętności czytania, pisania, rozumienia poleceń, logicznego myślenia, prawidłowego kojarzenia
  • utrwalanie zasad ortograficznych i gramatycznych i doskonalenie umiejętności posługiwania się nimi
  • wdrażanie do samodzielności i samokontroli w kontakcie zadaniowym
  • doskonalenie umiejętności w zakresie korzystania zprogramów multimedialnych

Gimnastyka korekcyjna

Najważniejsze cele:

  • wyrobienie u ucznia nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego
  • wytworzenie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowo – więzadłowej kręgosłupa po uprzednim usunięciu dystonii mięśniowej
  • wdrożenie do rekreacji ruchowej uwzględniającej elementy profilaktyki i korekcji zaburzeń zagrażających lub istniejących u ucznia
  • opanowanie przez ucznia i rodzica wiedzy i umiejętności dotyczących spraw jego zdrowia związanych z wadą postawy ciała

Metody i Programy Pracy:

  • metoda naśladowcza i zabawowo – naśladowcza
  • metoda programowanego uczenia się
  • program aktywności wg M.CH. Knill’ów
  • metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne
  • metoda ruchowej ekspresji twórczej i terapii tańcem
  • program NDT – Bobath
  • integracja sensoryczna

Arteterapia

Najważniejsze cele:

  • dostarczanie przestrzeni pozwalając tym samym na swobodę twórczą
  • bezpieczny i akceptowany przez człowieka sposób wypowiedzi tego co jest trudne do opisania słowami
  • odzwierciedlanie problemów i negatywnych emocji oraz pozwalanie na odreagowanie i wyhamowanie agresji, frustracji i wewnętrznych napięć
  • obrazowanie osobowości ucznia
  • rozwijanie zainteresowań i umiejętności gospodarowania wolnym czasem
  • realizowanie zwierzeń i pragnień które nie mogą być spełniane w rzeczywistości
  • kształtowanie umiejętności przeżywania pracy twórczej
  • przegotowanie do odbioru sztuki plastycznej i ukształtowania w świecie kultury

Terapia z komputerem

Najważniejsze cele:

  • doskonalenie umiejętności obsługi komputera – posługiwanie się myszką, klawiaturą, obsługa programów komputerowych,
  • poruszanie się po Internecie;
  • rozwijanie wszystkich funkcji psychofizycznych
  • doskonalenie umiejętności liczenia, czytania, pisania, wypowiadania się, znajomości zasad ortograficznych i gramatycznych;
  • rozwijanie zainteresowań i umiejętności przy wykorzystaniu możliwości komputera;
  • ukazanie wszelkich możliwości zastosowań i wykorzystania komputera w życiu człowieka;
  • przygotowanie do bezpiecznego wykorzystywania komputera w życiu codziennym

Na zajęciach wykorzystujemy specjalistyczny sprzęt:

  • klawiatura Intellikeys
  • myszka KidTrackColour
  • myszka Big Track
  • tablet i piórko graficzne

Dogoterapia

CELE w dogoterapii dostosowane są do indywidualnych potrzeb pacjenta. Ogólnie można mówić o ulepszaniu funkcjonowania fizycznego socjalnego , emocjonalnego i poznawczego.

Szczególną uwagę zwracamy na:

  • usprawnianie funkcji motorycznych
  • usprawnianie poczucia równowagi
  • usprawnianie komunikacji
  • rozwijanie koncentracji uwagi
  • stwarzanie warunków do relaksacji
  • rozwijanie wiary we własne możliwości i podnoszenie samooceny,
  • obniżanie poziomu lęku i poczucia izolacji
  • zwiększanie zasobu słownictwa
  • rozwijanie pamięci krótko- i długoterminowej
  • ułatwianie funkcjonowania w grupie
  • gotowość do podejmowania wysiłku rozwojowego.

Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej lub grupowej.

Zajęcia dogoterapeutyczne odbywają się dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Terapeutycznym „Zawsze Razem”. Psy są szkolone, posiadają kartotekę badań i zabiegów okresowych, mają książeczki zdrowia i pozostają pod stalą opieką i kontrolą lekarza weterynarii Pana Piotra Ciszewskiego. W sali zajęć na dzieci czeka zawsze zdrowy i czysty pies, asystent-przewodnik psa oraz terapeuta.


Socjoterapia

Najważniejsze cele zajęć to:

  • edukacyjne – obejmujące poznawanie różnorodnych zagadnień sprzyjających sprawniejszemu funkcjonowaniu społecznemu i radzeniu sobie z różnymi problemami
  • rozwojowe – pozwalające na realizację potrzeb wieku rozwojowego i pomoc w pomyślnym rozstrzyganiu kryzysów rozwojowych
  • terapeutyczne – dzięki osobistemu zaangażowaniu w sytuacje społeczne, uczestnicy zyskują doświadczenia korekcyjne i kompensujące zranienia, uwalniają związane z nimi napięcia emocjonalne i nabywają nowych umiejętności
  • Zajęcia prowadzone są w oparciu o różne metody pracy z grupą z wykorzystaniem m.in:

    • zabawy
    • twórczości plastycznej
    • gier integracyjnych i edukacyjnych
    • muzykowania
    • inscenizacji, scenek, psychodramy
    • wyobraźni
    • twórczości związanej z ruchem
    • bajek, baśni i opowiadań